fredag 19 oktober 2012

Friday friday

Idag är det fredag och armen mår liiite bättre, men det gör fortfarande ont om jag måste spänna armen :(

Idag är det spännande, ska ut ikväll :S Måste väl lita på att mina vänner kan fungera som mina slavar ikväll, hehe ;)
Det här med att inte egentligen få använda armen är väldigt jobbigt med tanke på att jag sitter i rullstol. Mina armar är lite som mina ben, så att säga. Det går inte riktigt för andra att förstå; precis som, för några veckor sen, när jag fick byta rullstol för en dag. Många tänker att "Ja, men det är ju en rullstol, så stor skillnad är det väl inte?" men det är en sjuhelvetes skillnad, ska jag säga er! Vad jag kan komma på för jämförelse just nu är väl att ni kan tänka er att utan förvarning flytta in i ett hus ni aldrig sett förr, i några dagar. Ni vet inte var något är, ni vet inte hur grejer funkar, ni är helt enkelt inte vana; det tar alltså en bra stund innan ni vänjer er. Sen när ni börjar fatta hur allt går till, så ska ni flytta tillbaka. Det vore väl skönt, eller hur? Lite så kände jag när jag satt ner min röv i min gamla rullstol, min bästa vän <3

Nej men, jag tycker inte precis om att vara handikappad. Det är ju inte något jag valt, det är inte något jag inte skulle byta bort när som helst osv. Dock verkar många tro att handikappet/sjukdomen är min personlighet, eller mitt "jag". Där vill jag poängtera att mitt liv faktiskt inte snurrar omkring min rullstol, min sjukdom eller något liknande. Mitt liv handlar om vad jag varit med om, mina erfarenheter, umgänge och mina tankar och åsikter. Jag önskar bara att människor såg lite djupare än vad de ser när de slänger en blick på mig. Se istället hur roligt jag har, vilka underbara vänner jag har eller hur bra jag mår över att vara den jag är och inte den jag kunde ha varit.


Det där blev nog lite för blödigt, eller hur? Jag ville bara komma fram till det förra stycket, att ni aldrig ska döma en människa utifrån en sjukdom eller liknande. Tänk om jag är världens roligaste person, men du har inte vågat komma fram och säga hej bara för mitt handikapp? Fy på dig, säger jag då.


För att säga förlåt för Wall'o'Text;








































Kom ihåg att kommentera,
rösta på min poll och visa
dina reaktioner för
mitt inlägg där nere ;)

Facebooksidan - Gå in och gilla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar!